Vårdagjämning

Äntligen!
 
Som jag har längtat efter den här dagen. Jag är ingen bra vintermänniska, i o f s har den här vintern i Skåne varit bättre än många tidigare p g a att snön har legat kvar, vilket har gjort att vi trots allt haft ljuset! För det är nog det som är så svårt med vintern här nere annars, att det är så mörkt så länge. Så jag har inte känt mig så vinterdeppig denna gången vilket är jättepositivt men jag har ändå lääängtat såå efter VÅREN! Det är en väldigt speciell tid på året för mig, jag känner hur min egen livslust börjar bubbla upp i samma takt med att saven stiger i naturen, och det är en sköön känsla. Att känna sig så levande!
 
I år har jag också förmånen att få uppleva den nya årstiden genom unghundens ögon. Han är ju född 1 augusti men han minns ju inte de första två månaderna av sitt liv. Vi köpte honom i november så han ju i stort sett bara upplevt en kal och grå årstid. Han har förvisso älskat vintern och snön men jag ser fram emot att få se honom upptäcka naturens hemligheter under våren.
 
Har lovat att svara på följande "taggning" som jag fått från Doris på Island (http://spaces.msn.com/dorisadamsdottirkambi)
 
  • Fyra jobb som jag haft:  kontorist, livsmedelsarbetare, städerska, växeltelefonist
  • Fyra filmer som jag kan se om och om igen:  Seven, När lammen tystnar, Sagan om ringen, Titanic
  • Fyra platser jag bott på:  flera mindre samhällen utanför Helsingborg, Al-Khobar i Saudi-Arabien, Den Helder i Holland samt Ronnby, Blekinge
  • Fyra tv-serier jag gillar att titta på:  Medium, CSI, Cityakuten, Big Brother
  • Fyra platser jag semestrat på:  Kreta, Sri Lanka, Tunisien, Mallorca
  • Fyra webbplatser som jag besöker dagligen:  ThisSiteRocks.com, vinn24.se, newgrounds.com, arcamax.com
  • Fyra favoriträtter:  skånsk kalops (mums), stekt panerad spätta m kokt potatis och smörsås, lasagne, chili con carne
  • Fyra platser jag hellre skulle vilja vara på nu:  hemma, hemma, hemma och hemma!!

Nu är det meningen att jag ska hitta 4 personer att tagga. Få se om jag kan hitta på vilka. Med denna lilla lista avslutar jag för idag. Vi ses!!

 

 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vårdagjämning

  1. Doris skriver:

    Bättre sent än aldrig ;0)
    Nu har jag blivit taggad igen, tänkte svar på den om helgen när jag jobbar 3 nattskift i rad, det är så skönt att ha något att göra då… Lite annorlunda frågor i den :).
    Här börjar det bli kallt NU, 8 -grader när jag åkte till jobb, man har visst "lovat" ned till -17 grader, usch!
    Sköt om dig!
    Kramar,
                Doris

  2. Unknown skriver:

    Härligt hoppas du skuttar lika bra som djuret ler!  kramen /Pale…..

Kommentera

