Knasiga!

Så roligt jag och min dotter hade igår!
Vi var i stan för att köpa kläder åt oss båda. Jag behövde nya byxor och en ny tröja samt fyndade 2 st billiga T-shirts. Dottern hittade ett par billiga och snygga jeans samt en ny kofta m dragkedja.
Men allt det roliga var det som skedde medan vi umgicks med varann.
Jag vet inte vad det var som utlöste vårt goda humör men jag antar att det hade något att göra med hur vackert vädret var när vi gav oss iväg på förmiddagen.
Vi startade med att åka till min mottagning och hämta min medicin, sedan promenerade vi neråt stan för att hitta någonstans att äta lunch. Det tog oss en stund att bestämma vad vi ville äta, det fanns en del olika förslag, men vi enades till sist om att äta på ett ställe som heter Graffiti, som serverar sallader, baguetter, bakad potatis osv med alla möjliga slags fyllningar, dressingar, kryddor och såser. Lite smådyrt kanske, men väldigt, väldigt gott! Under lunchen hade vi väldigt trevligt, skrattade och fnissade som två skolflickor!
Efter lunchen gav vi oss av till fots mot stadens centrala gågata, där man finner de allra flesta mest kända butiksmärken. Vi bestämde oss för att börja på H&M där jag fann de kläder jag ville ha men dottern var inte riktigt nöjd och ville titta på fler ställen först för att kanske komma tillbaka sedan istället. Sagt och gjort, vi var väl inne på H&M ca en halvtimme och när vi sedan åker rulltrappan ner mot utgången ser vi ut genom de stora skyltfönstren att det SNÖAR!!! Och inte lite heller! Stora tjocka snöflingor, i ett tätt, tätt snöfall. Väldigt vackert men ändå inget roligt. Det var ju bara att fortsätta med vad vi hade föresatt oss, den enda ändringen vi gjorde i våra planer var att vi bestämde oss för att inte åka och tura över Sundet till Danmark, utan vi sköt upp det till en annan dag.
Jaha, så får vi då till slut shoppat klart båda två och beger oss mot Knutpunkten (central plats i Helsingborg där man kan ta olika tåg, bussar, taxi m m) för att åka hem. Kommer in genom entrén och tittar upp på tavlan på väggen som informerar om ankomster och avgångar för tågen, och finner att det går ett passande tåg om bara 3 minuter! Gissa om vi fick snabba oss! Skulle först lösa biljetterna i automaten, sedan nerför en rulltrappa med stora kliv och dessutom med kassar och väskor i händerna. Dottern springer såklart före mig och när hon tar sats för att ta ett skutt upp i tåget så missbedömer hon höjden på steget, så hon slår i foten och snubblar omkull ner på knä, och börjar storskratta åt sig själv!! Folk som stod på perrongen kunde ju inte låta bli då att skratta de också så det blev ganska lustigt alltihop. Känslan dröjde sig kvar under tågresan mot Bjuv och när vi sedan stod i Bjuv och väntade på vår buss mot Billesholm så var vi hur tramsiga som helst! Så underbart roligt att strunta i konventionerna och bara bära sig åt som en fjortis!! Hihi, ångrar inte mig en sekund för jag hade hur kul som helst!! Och dessutom, som en extra bonus, så stärkte vi våra band till varandra. Och det är det viktigaste av allt!!
 
Kör hårt! Livet är kort!
 
PS. En sak till bara, jag är bara så glad över att hon vill vara med mig
på det här sättet. Många andra tjejer i samma ålder som henne
hade säkert hellre åkt och handlat med sina tjejkompisar än
spenderat en hel dag med sin mamma. DS.
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Knasiga!

  1. Doris skriver:

    Det låter verkligen som om du och din dotter haft en underbar dag ihopa!
    Jag känner mig också så glad när mina pojkar visar att de är "stolta" över att jag är deras mamma och gärna vill vara ihopa med mig ;), då har jag inte helt misslyckats med min uppgift som förälder!
    Kramar,
                Doris

Kommentera

