Njutningsfyllt!!

Idag har det varit så härligt att vara ute!! Märkte det redan tidigt imorse när jag och hundarna var ute på morgonrastning.
Njöt i fulla drag av den uppgående solen tillsammans med mina "pojkar" som fick en extra lång runda som bonus för att det var så skönt att vara ute.
 
Har därefter varit i stan tillsammans med en kompis som också har metadonbehandling. Vi var på mottagningen och hämtade vår medicin och jag tog Nixon, den äldre hunden, med mig in. Han har en tikkompis inne i stan som han gärna vill träffa,  så han fick följa med idag.
 
Märkte att unghunden blev besviken över att inte få följa med, stackarn.Fick höra när vi kom hem igen att han inte hade flyttat sig från golvet vid ytterdörren sedan vi åkte. Han hade legat där och gnytt och varit såå ledsen.
 
Fast det gick snabbt över när vi väl var tillbaka för jag hade köpt ett par saker åt honom på Granngården där vi stannade för att köpa nytt hundfoder. De har bra och prisvärda tuggben och hundleksaker m m, så jag brukar passa på att köpa hem lite nytt när jag är där.
 
Så han fick först en ny leksak, vilket gjorde honom på gott humör igen. Sedan fick de vars ett grisöra, vilket ju är riktigt hundgodis! Fast Nixon vill inte längreäta dem, begriper inte varför egentligen? Inte heller råhudsben lockar honom längre. Och märgbenen intresserar inte honom heller någon längre stund. Måste nog ta honom till veterinären och kontrollera hans tänder, om det är där det kanske är problem. Även om det inte skulle visa sig vara något så har man åtminstone uteslutit den möjligheten.
 
Måste också få gjort en höftledsröntgen på Nixon eftersom jag har märkt sen en tid tillbaka att han verkar ha ont i särskilt vänster bakben.
Det märks särskilt tydligt när vi har varit ute i kylan nu under vintern. Han har svårtatt lägga sig och är stel i benet.
 
Han har ju schäfer i sig så risken finns ju att han ärvt deras disposition för dåliga höfter. Blir ledsen om han har höftledsfel, han är ju bara 4 år och borde inte ha så ont i så unga år.
 

 
Dottern är inte hemma ikväll. Hon har åkt för att hälsa på en tjejkompis och skulle nog sova över där inatt. Det är hennes dator jag sitter vid nu. När hon är hemma har jag inte en chans så det gäller att ta tillfället i akt och passa på när det är ledigt, hihi.
 
Sitter och funderar på om jag ska fråga sonen om vi ska ta något att äta. Det är i och för sig lite sent men jag känner mig lite småhungrig eftersom vi har hoppat över middagen idag eftersom ingen var hungrig då.
 
Hmm, får se vad det blir. Borde ju inte äta vid denna sena timme, men nöden har ingen lag.
 
Får se om dottern dyker upp inatt. Tror det inte eftersom hon i så fall måste gå en bra bit för att nå busshållplatsen och sista bussen hem går vid 03-tiden. Fast man ska aldrig säga aldrig!
 

 
Avslutar dagens blogg med en rolig historia:
 
Son: Far, jag ska göra en uppsats i skolan. Kan jag fråga dig en sak?
Far: Javisst, min son, vad vill du fråga?
Son: Vad är politik?
Far: Hmm, vi kan ta vårt hem som exempel. Jag är löntagaren så vi kallar mig regeringen. Din mor är pengaförvaltare så vi kallar henne för riksdagen. Vi tar hand om dig och dina intressen så vi kallar dig för folket. Sedan kallar vi hushållerskan för arbetarklassen och din nyfödde bror för framtiden. Förstår du nu?
Son: Inte riktigt, men jag ska fundera på det.
Den natten vaknade sonen av att hans lillebror skrek, och gick för att se vad som var fel. Han upptäckte att brodern hade gjort ifrån sig ordentligt i blöjan, så han gick till sina föräldrars rum där han hittade sin mor i djup sömn. Sonen gick då till hushållerskans rum där han tittade genom nyckelhålet och fick se sin far i sängen med husan. Ingen utav personerna i sängen hörde sonens försiktiga knackningar, så sonen återvände till sitt rum och kröp till sängs.
Följande morgon:
Son: Far, jag tror att jag förstår vad politik är nu.
Far: Det var bra, min son, förklara det för mig med dina egna ord.
Son: Okej, medan regeringen drar över arbetarklassen, sover riksdagen sött. Folket ignoreras helt och framtiden är full av skit.
 

 
Vill avsluta med att önska alla en riktigt trevlig helg!!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

