Sommartid

Idag vaknade jag tidigt och tänkte att jag skulle slötitta på TV och se om de visade något intressant på Discovery el liknande. Tog fram min tv-tidning och började skumma över kanalerna tills jag hittade något jag ville se. Slog över på rätt kanal men fann då att det program jag förväntade mig att se inte var det som visades. Då upptäckte jag att vi hade ändrat till sommartid utan att jag hade någon aning om det!! Jag som alltid annars har stenkoll på sånt. Mycket skumt!! Och väldigt snopet!!
 
Men hur som helst så innebär ju det i alla fall att ljuset är tillbaka nu även om Kung Bore vägrar släppa taget. Man får leva på hoppet!!
 

 
Igår var en underlig dag rent generellt. Dottern kom hem ganska sent efter att ha sovit över hos en kompis och sonen, som hade berättat att han var bjuden på fest på lördagen, bestämde sig sent för att verkligen gå dit. Som tur var hade jag tvättstugan igår mellan kl 17-22, så han fick rena, snygga kläder till festen. Han hade inget att dricka men det fixade sig med ett lån av 4 st öl och en alkoläsk. Så han stack iväg vid 20.30-21.00 medan jag var ute och rastade hundarna. Blev väldigt snopen över att han inte hade kommit hem då jag vaknade imorse!?! Fast det dröjde bara en stund, sedan kom han hem. Det visade sig att han hade följt med en flicka hem, hihi. KUL!! Han behöver komma bort ifrån sitt tangentbord lite mer, så jag tyckte att det var kul att han gick på fest för en gångs skull.
 

  Igår blev jag heligt förbannad på Nixon, vår gamle hund. Det är nämligen så att unghunden, Whiskey, under ett antal dagar sista veckan har blivit så kinkig med maten. Han har inte ätit till några reda utan antingen lämnat sin mat ouppäten eller inte alls ätit utan bara sett allmänt bedrövad ut. Och jag har inte kunnat komma på vad felet har varit. Men det gjorde jag igår och jag blev så jäkla arg! Jag trodde först att Whiskey nått den ålder då jag skulle kunna plocka bort målet mitt på dagen. Han är nästan 8 månader. Så jag gick efter den teorin och gav bara 2 mål igår, hoppade alltså över målet mitt på dagen. Förväntade mig då att båda hundarna skulle vara hungriga då jag serverade kvällsmålet men döm om min förvåning när ingen av hundarna äter överhuvudtaget! När det gäller Nixon är detta inget ovanligt, han har varit och är väldigt kinkig med mat. Äter helst bara när jag har blandat burkkött eller rester i torrfodret. Men det målet brukar jag servera om morgnarna, således var det bara torrfoder de fick igår kväll. Kunde inte begripa varför Whiskey inte ville äta. Ville ju att han skulle göra det innan vi gick iväg på kvällsrundan. Jag befann mig alltså i köket och trugade Whiskey lite grann med hans mat, och han tog någon tugga fast väldigt tveksamt. Såg inte vad Nixon gjorde just då men vet att han befann sig i köket. Bestämde mig för att gå ut i hallen och klä på mig inför vår promenad med förhoppningen om att hundarna kanske skulle äta då vi kom tillbaka.
 
Då ser jag i ögonvrån Whiskey böja sig ner mot sin matskål för att ta en tugga till då Nixon tar ett skutt fram och hotfullt ställer sig över Whiskeys matskål samtidigt som han ger honom ett varningsskall och sedan morrar! Vad f-n gör du!!! skrek jag åt honom. Blev både så himla förvånad och arg på Nixon. Har aldrig ens sett tendenser åt det där hållet tidigare. De äter båda i köket fast de har sina matskålar i varsin hörna diagonalt ifrån varandra. Jag är dessutom väldigt noga med att alltid servera Nixon först, då han är äldre och därmed högre i rang än Whiskey. Det här beteendet gillar jag inte, har märkt av det idag också och vet inte hur jag ska avstyra beteendet. Får väl kolla lite på de hundsajter jag tillhör och se om någon har råkat ut för något liknande och hur de i så fall löste problemet. Under tiden får jag låta de äta avskilda eftersom jag har märkt att Whiskey inte vill eller vågar äta så länge Nixon är i närheten. Tråkigt!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommartid

  1. Doris skriver:

    Stackars Whiskey, det låter ju inte bra att han behöver vara rädd för sin kompis, men jag är hoppas att du klarar upp det!
    Här har vi FULL vinter nu, helt otroligt eftersom vi hade 13 grader varmt för 8 dagar sedan, men det är ju sant som en på jobb påpekade ikväll, ¨"Det är inget konstigt med att det snöar, det var mycket konstigare att vi hade 13 grader varmt på den här årstiden, vi bor ju i alla fall på Island". Så sant så, men jag behöver ju inte gilla det ändå 😦 .
    Här ändrar vi inte klockan, vet inte varför, men jag tycker inte att det spelar någon roll heller ;0) .
    Sköt om dig!
    Kramar,
                Doris

Kommentera

