Påsklov

Ja idag börjar ungarnas påsklov!
 
Jag har en son som verkligen har sett fram emot en tids ledighet, skoltrött som han är. Samtidigt har jag en dotter som har tagit permanent
ledigt från skolan.
Så den som verkligen förtjänar att vara ledig är ju sonen.
 
Har bestämt tillsammans med dottern att vi måste ta tag i
hennes skolsituation nu efter lovet. För så som det är nu kan
det inte få fortsätta, det är vi båda överens om.
 
Samtidigt undrar jag för mig själv hur vi ska hitta en
fungerande lösning som tillfredsställer alla parter i någon mån?
Nåja, kan ju inte ge upp innan vi har försökt, fast emellanåt
känns det lite tröstlöst.
 

 
Sitter här med en hund på varje sida. Som tittar bedjande
och uppfodrande på mig, hihi.
Ska gå och ge dem lite mat nu och sedan går vi på en
morgonpromenad. Hoppas att det inte regnar idag!
 
Ses om en stund igen!!
 

 
Jaha, då var vi tillbaka igen!
Det småregnade lite när vi först kom ut men det upphörde
ganska snart, vilket var skönt. Det har varit ganska
blött och regnigt några dagar nu. Hade behövt lite mer sol och
även vind, för att torka upp ordentligt i markerna.
Var uppe i skogen med hundarna förra helgen i ca
2 timmar. Det var härligt!! Men på ganska många ställen
fanns det fortfarande en del is kvar. Och det var riktigt
besvärligt att ta sig fram inne i skogen. Blött och lerigt.
Men jag är så sugen på att gå ut i naturen tillsammans
med hundarna så jag kan knappt tåla mig.
 
Med det avslutar jag för stunden….
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Påsklov

  1. Eva skriver:

    Det är inte så konstigt att ungdomarna är skoltrötta, de kämpar under så många år och det nya gymnasiet har ju gjort att de inte kan gå på sparlåga under tre år (vilket man kunde förrut) nu är det betygshets från första dagen, Tyvärr.
    Här i Värmland har vi påsklov veckan efter påsk så vi ha rnågra dagar kvar.
    ha en underbar vecka
    eva

Kommentera

