Nu är jag i mitt lilla Paradis!

Idag passar det verkligen med den här ljusgröna fina färgen, det är nämligen samma nyans som på bladen i bokskogen i närheten av där vi bor. Och just nu, alldeles precis just nu, så är bokskogen som allra vackrast! Ni som varit i en skånsk bokskog om våren vet vad jag pratar om.  Det är verkligen något speciellt om man är "naturbarn", som jag. Eftersom jag passar på att ta för mig av naturen så mycket nu så har jag två fyrfota vänner som för tillfället verkligen är mina allra bästa vänner i världen!! Hihi…
 
I övrigt kommer maj månad med en faslig massa födelsedagar för mig, och jag är nästan rädd att glömma bort någon. Det finns dock en person som fyller år denna månaden som INTE glömmer, och det är min son som fyller 23 år den 28:e maj! Och förr om åren fyllde också min pappa år den 21:a maj, men han är borta nu, tyvärr.
 
Måste få berätta en sak som har inträffat här i mitt hus. Som jag tidigare berättat blev min dotter påkörd av en lätt lastbil i slutet av januari detta året. Föraren och ägaren av lastbilen visade sig då sakna gällande trafikförsäkring men som tur är har vi i Sverige något som heter Trafikförsäkringsföreningen som i princip tvångsförsäkrar bilar som saknar försäkring, till en riktigt dyr kostnad. Men vill man vara snål och/eller slarvig och inte teckna eller betala sin bilförsäkring så får man acceptera faktum. I vårt fall var/är det ju en himla tur att det faktiskt är så inrättat eftersom vi annars inte hade kunnat söka ersättning för förstörda kläder, mobil etc. Sagt och gjort, vi fyllde i ansökan efter alla konstens regler och skickade in alltihop i mitten av februari. Sedan dess har vi i princip bara väntat.
 
Nu behöver jag nämna lite bakgrundsfakta: det är nämligen så att tösen inte gått i skolan de sista månaderna. Hon går sista året i grundskolan och sk alltså inte börja plugga på gymnasiet till hösten pga av bristande/obefintliga betyg. Detta innebär då att hennes barnbidrag upphör lagom till juni månad och därefter blir hon helt utan pengar, vilket hade gjort att hon hade fått genomlida en riktigt fattig sommar, eftersom hon ej heller sökt sommarjobb i tid. Så det hade inte blivit några festivaler, ingen semester, inga fester och inga cigg eller nya kläder. Helt enkelt utfattig!!
 
Men, så kom då posten i förrgår….
 
Beslut från TTF att hon inom de närmaste dagarna kan invänta en insättning på bankkonto av ersättning för sveda och värk med 3 800 kr, dessutom ska vi skicka in en detaljerad lista över förstörda kläder, inköpspriser och ålder på plaggen så att hon kan få ersättning för dessa också. Alltså har hon tur eller har hon tur??!!
 
Fast jag måste erkänna samtidigt att jag själv blev ganska glad eftersom jag VET att det hade blivit kostsamt för mig att hon hade fått en fattig sommar. Hon har alltid haft tur när det gäller ekonomi, men det här var något i hästväg!!
 
Ha det bäst!!
 
 PS. Lovade dottern att berätta att hon i några är RIKARE än sin mamma för hon är såå STOLT över det!! Ungar! Inte snällt att håna sin mamma för att hon är fattig… hehe DS.
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu är jag i mitt lilla Paradis!

  1. Doris skriver:

    Grattis till tösen! Det måste ha varit en stor lättnad (för er båda 😉 ) att hon fick de här pengarna så att hon inte behövde genomlida en fattig och tråkig sommar!
    Här SNÖAR det nu, är ju inte klokt alltså, men det är faktiskt inget ovanlig att det kommer lite snö på de stackars lammen :(…
    Sköt om er!
    Kramar, Doris
         

  2. Lina skriver:

    Haha jag är RIKARE än dig mamma 😉 känn dig fett ägd asså xD MOUAHHA, yeah älskar dig med du vet ❤ Ciaao !

Kommentera

