Pengar idag!

Äntligen både fredag och pengar!!
Ärligt talat, kan det bli mycket bättre?
Det känns i alla fall ganska gött om jag ska vara ärlig, hehe.
Har varit en ganska snål månad fram tills idag. Hade enormt
stora utgifter förra månaden, bl a högkostnaden på mitt Apotekskort
vilket var 1800 kr som jag egentligen inte hade räknat med
att behöva betala, utan hade hoppats kunna få s k kreditköp
beviljat eftersom jag har betalat av min gamla skuld helt.
Men ack vad jag bedrog mig! Det visade sig
nämligen att de hade infört "strängare" regler som innebar att jag som har betalningsanmärkningar inte kunde få sådan kredit.
Blev alltså tvungen att hosta upp hela summan som jag tog ifrån
hyrespengarna.
Till historien hör också att jag månaden före hade sökt om mitt bostads-
tillägg som tyvärr inte hade hunnit bli klart till månadens
utbetalning vilket innebar att jag fick ca 1700 kr mindre
än jag brukar.
 
Nåja! Ordnade upp och förklarade för alla som skulle ha
pengar av mig att jag skulle komma ikapp nu i maj, så det var
inga problem med någon av dem.
 

 
Denna helgen infaller Lundakarnevalen!!
Den återkommer bara en gång vart fjärde år och i år
är det alltså dags igen.
Min kära dotter fick reda på det här på något sätt
och sitter just nu på buss/tåg på väg mot Lund!
Hon ska vara där hela helgen och ha kul
och festa loss.
Har hållit förmaningstal osv men kan undra hur
effektivt det är på en 16-åring, hmm,
 
Nåja, jag hoppas åtminstone att hon har
lyssnat ändå och tänker på vad jag sagt.
 
Kommer dock att gå runt med fjärilar i magen
hela helgen.
 

 
Slutligen vill jag önska alla en trevlig helg
och hoppas att ni är rädda om varandra!!
 
~ Njut av våren ~
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pengar idag!

  1. Doris skriver:

    Hoppas att din dotter återkom välbehållen, det är konstigt, jag har ALDRIG varit med på någon Lundakarneval även om jag har bott nära Lund mina första 19 år i livet ;-)…
    Här är det full rulle, min äldste son och hans tre små flickor är på besök här ett tag (han är pappaledig) och tills att göra det hela lite roligare fick vi alla maginfluensa, utom jag och Davíð, peppar, peppar , ta i trä och allt det 😉 !
    I natt snöade det något otroligt här, börjar bli mer än lite trött på det 😦 !
    Jaja, ska in till stan och handla, skötom dig!
    Kramar,
                Doris
     

  2. Unknown skriver:

    Jag säger bara ! keep it up du e bäääst! /Pale som diggar du !
    och önskar dig ett nytt paraply för  det blir mycket regn tydligen framöver suck! men man kan ha kul i stugan o njuta av regnet smattrandes på taket.! huga!!

Kommentera

