Jag lever och har hälsan!

Lite pinsamt det här, att inte ha postat någon blogg sedan innan midsommar, men jag har inte upphört att existera, bara tagit en paus, som det så fint heter.
 
Uppdatering:
Sonen har fått arbete!! Var på veckobesök hos sin platsförmedlare då han tillfrågades om han var intresserad av att sätta upp sig på en "intresse"- lista beträffande tillfälliga arbeten på Findus som ligger i vår hemkommun. (Alla känner väl till varumärket, eller?) Han var intresserad så han lade sitt namn till listan som skulle sändas över till Findus nästa dag, som var en fredag. På tisdagen veckan efter blev han uppringd av en personalansvarig på Findus som berättade att det fanns en öppning på "ärterna" och att hon ville träffa honom samma dag för en personlig intervju. Han kommer hem efteråt och berättar att han ska börja arbeta redan samma natt, kl 23.45!! Gissa om jag blev glad för hans skull?! Han är alltså anställd som nattstädare på ärtlinjen och jobbar nätter, 7 dgr i veckan (omfattningen blir 26 tim/vecka). Han spolar rent frysutrymmena med högtrycksspruta och ånga mellan sista och första skiftet. Det är ett eftertraktat arbete eftersom det är så mycket ob-tillägg och helgersättning, vilket gör att de tjänar minst lika mycket som en heltidsanställd. Sonen är nu anställd t o m 25 augusti, därefter finns chans att få ytterligare anställning. Gissa om det känns skönt att han kunde hitta något så snabbt ändå?! Han är minsann duktig för hans arbetstid är mellan kl 02.30-05.30 månd-lörd + 16.30-01.00 lördagar, och han cyklar både dit och hem (tar ca 15-20 min).
 
Bakgrundsfakta:
Findus är storproducent av livsmedel med särskild inriktning på frysta grönsaker. Ärtsäsongen varar från juli-augusti, beroende på vädret. Man kan t o m åka på Ärtsafari se www.findus.se för att följa ärtans väg från skördning till färdigfryst i förpackning.
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag lever och har hälsan!

  1. Doris skriver:

    Ett stort GRATTIS till din son, så jätteskönt att han slapp gå arbetslös för det kan bli väldigt deppigt, såg det på min yngre son när han gick utan jobb ett halvt år…
    Skönt att höra att du lever och har hälsan ;-), jag lever till 150% just nu ( känns det i alla fall som 😀 ) äldre sonen och hans döttrar är på besök och det är såå kul 😀 !!
    Hinner inte ens med mina bloggkompisar de här dagarna, tittar bara in hos en och en när jag har någon småstund över 😉 !
    Sköt om dig !
    Kramar,
                Doris

Kommentera

