Rabiat idag

Kanske inte så allvarligt som det låter men det är den där tiden på månaden ni vet, som inträffar strax efter ett par dagar med PMS-besvär.  Det är något jag har börjat lida av igen på senare år, med förnyad styrka. PMS alltså. Tror att man skulle kunna mörda någon om "rätt" förutsättningarna fanns. Skrämmande tanke, vad lite hormoner kan ställa till med. Ett annat fenomen som drabbar mig vid den här tiden är suget efter sötsaker, främst då choklad. Hur mycket jag än stoppar i mig verkar det inte finnas någon botten just de här dagarna. Inte heller så kul. Finns väl egentligen inte så mycket positivt att säga om den här "kvinnans förbannelse" som vi måste dras med. Åtminstone inte för den här kvinnan som har lagt barnafödande m m bakom sig. Steriliserade mig efter sista barnet fött 1990 och har inte ångrat mig en sekund. Det bästa beslutet jag tagit!
 
Kom nyss in efter att ha morgonrastat hundarna. Underligt väder idag, ingen sol utan bara grått och en klibbig värme. Kan ju hoppas på ett rejält åskväder. Hade nog rensat luften lite. Dessutom är det häftigt med åska!
 
Har inte mer att orda om idag tror jag så jag stoppar här.
Sköt om Er!
 
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

