Hösten nalkas

Så har då höstsäsongen officiellt börjat i vår familj. Sonen går på kurs under 4 veckor i regi av AF och dottern har börjat IV-programmet på Komvux. Det är alltså återigen tomt på ungar om dagarna och det är bara underbart!! Jag vill inte missförstås nu, visst älskar jag att få rå om ungarna under sommaren men när skolorna väl börjar igen är det en välsignelse för då är man nästan svältfödd på egen tid. Åtminstone för mig är det så, för jag står till ungarnas tjänst i stort sett 24-7, dvs dygnet runt. Så det började bli dags för ett break nu så jag njuter verkligen av min lediga tid.
 
Ska försöka lägga lite mer tid på att lydnadsträna hundarna nu under hösten. Nixon har ju grundlydnaden men Izzy behöver lära sig mycket, mycket mer. Jag har haft lite dåligt samvete nu en tid för att jag inte har lagt ner mer tid på att träna med honom eftersom han ju bara blir äldre och bångstyrigare ju längre jag väntar, så det är verkligen hög tid nu. Han är nämligen en handfull när det gäller men det är ju inte hans fel utan mitt. Men han är väldigt intresserad och läraktig samt duktig på att söka kontakt så det ska inte vara svårt att träna med honom. Jag ser verkligen fram emot att få se honom lära sig nya saker. Så det blir till att ladda fickorna med godisbitar och sedan ge sig ut och köra grundlydnad. KUL!!
 
Rapporterar våra framsteg löpande!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hösten nalkas

  1. Doris skriver:

    Låter som om du kommer tills att "byta ut" de tvåbenta ungarna mot de fyrbenta bara, men kanske inte riktigt samma sak ;0)…
    Jag jobbar tre nattskift i rad nu, jobbaren har åkt hem och allt börjar bli vanlig vardag igen, både skönt och lite vemodigt, alltid likadant på hösten…
    Sköt om dig!
    Kramar, Doris

Kommentera

