Tidig morgon

Vaknade väldigt tidigt idag, redan 04.30, vilket var tur för jag hade banne mig glömt ställa klockan, igen! Hade nämligen lovat väcka sonen 04.45 eftersom han idag skulle iväg tidigt för att hjälpa till med inventeringen ute på Maxi i Hyllinge och de skulle vara där kl 06.00. Det är genom AF han fått det här extrajobbet. Alla som går på Datorteket nu fick den här möjligheten att tjäna lite pengar. Måste vara smidigt för företaget (Maxi i det här fallet) att kunna få extra personal på det här sättet genom att samarbeta med AF. Så slipper de ju själva gå ut och rekrytera personal, vilket ju så klart är kostsamt. Dessutom är det nog inte så lätt för en arbetsgivare att hitta tillräckligt med folk när det rör sig om en så kortvarig anställning.
 
Hursomhelst så kom han iväg i tid tack vare att jag vaknade så tidigt. Skönt! Han skulle nämligen åka med en kompis dit och det hade varit så förargligt om han inte kommit i tid. Han har tydligen återigen ett jobb på gång. Den här gången gäller det en visstidsanställning resten av året på ett dörrtillverkningsföretag i Åstorp, vilket är vår grannkommun. Han skulle i så fall jobba 3-skift vilket är ganska mycket av en omställning om man aldrig gjort det. Fast man anpassar sig nog ändå ganska snabbt, tror jag. Jag håller tummarna för honom!!! Vore så synd om han gick arbetslös alltför länge eftersom han verkligen vill jobba! Han är dessutom beredd att ta i stort sett vadsomhelst, bara han får jobba, vilket är lovvärt, tycker jag. Inte alla arbetslösa ungdomar som gör det…
 

 
Mina hundar är såå fina just nu!! De är nämligen alldeles nybadade och fina. Fast det var inte så roligt innan de blev badade, eftersom det fanns ett väldigt påtagligt skäl till varför de blev badade. Åtminstone vad det gäller Whiskey, unghunden. Vi hade varit ute på morgonrastning i söndags och gick en ganska lång runda vilket till slut gjorde att vi hamnade på ett ställe där jag brukar kunna släppa dem lösa en stund så att de får springa av sig lite. Det är liksom en äng så gräset är knähögt vilket gjorde att jag inte kunde se vad som fanns i gräset. Så de sprang och jagade varann en stund men sedan gick de och nosade lite var för sig. Plötsligt ser jag att Whiskey rullar sig i gräset, vilket han gjort förut också utan att det har varit något särskilt på marken, så jag lät honom hållas, så han höll på med det en stund. Slutligen kallade jag in dem för att koppla dem och börja gå hemåt. Märkte på långt håll att Whiskey stank något hemskt!! Ju närmare han kom mig desto värre blev lukten. Det var så illa att jag blev illamående själv så då kanske ni förstår hur han luktade. Försökte transportera hem mig själv och båda hundarna så snabbt som möjligt samtidigt som jag försökte se till så att han rörde vid mig och Nixon så lite som möjligt. Det småregnade dessutom den här morgonen vilket gjorde att jag inte lyckades särskilt bra, utan då vi kom hem stnak vi som en soptipp alla tre. Det var ju inget annat att göra än att få hundarna badade, Whiskey fick bada två gånger innan lukten försvann. Det var nog den bästa duschen jag tagit på mycket länge!!! Underbart!!
 
Så nu har jag två väldigt fina, nyborstade och väldoftande hundar!!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tidig morgon

  1. Doris skriver:

    JÄTTEFINA blev dina pojkar ;0) !
    Så bra det låter att din son alltid fixar nya jobb, han verkar inte vara rädd för att prova på lite av varje heller, bara nyttigt ju .
    Här börjar det kännas höst, regnar dag efter dag och på nätterna snöar det i fjällstopparna runtomkring mig, brrr…
    Yngre sonen ska flytta till stan i slutet på nästa vecka, tänker hyra ett rum i källaren hos en väninna till mig i vinter, han ska nämligen jobba 05-17 i vinter och orkar då inte köra fram o tillbaka. Han är ju också 22 år så man förstår att han vill flytta hemifrån ( jag var själv 17…) men jag kommer tills att sakna honom något hemskt, den stackaren har fungerat lite som en stötdämpare mellan bonden och mig 😦 …
    Önskar dig en skön helg, jag och yngre sonen ska tillbringa helgen hos äldre sonen och hans små döttrar 😀 !
    Kramar, Doris

Kommentera

