Uppmuntran

Visst är det härligt med uppmuntran?!!
 
Så började min dag idag tack vare ett mail från min lillasyster.
Hon skrev att hon hade varit inne och läst min blogg
och på så sätt fått reda på vad jag håller på med just nu.
 
Och hon gav mig uppmuntran…
 
om att jag säkert skulle fixa det
om att jag var duktig
om att det var ett steg i rätt riktning
om att de värden som försvunnit i mitt liv säkert skulle komma tillbaka
om att det är mänskligt att fela…
 
Och tack vare henne har jag haft en riktigt fin dag idag.
 
Tack syster!!!
 

 
Har alltså varit inne på ett ordinarie besök på mottagningen idag och
hämtat metadon t o m fredag. Metadon och metadon, flaskorna
innehåller till 75% bara saft nu.
Min handläggare talade om att jag nu bara har 7 dagar kvar,
sedan är metadonet borta…
 
Vet inte riktigt hur det känns men vet däremot att det kommer att gå bra.
 
Har liksom bestämt mig för det!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppmuntran

  1. Doris skriver:

    Här kommer också lite uppmuntran ;0), håller tummarna för dig! Som du så rätt skriver här nedanför får man ju också abstinensbesvär när man slutar röka och DET vet jag vad är, Mummi påstår att jag låg i sängen i ett 1/2 år med täcket över huvet , men det gick och i dag, 11 år senare, är jag överlycklig över att inte vara beroende 😀 !
    Kunde inte låta bli att småskratta ( förlåt ;0) ) åt din beskrivning av eran morgonpromenad, du skriver så "målande" att man ser det hela utspelas, härligt 😀 !
    Jag kan förstå att din son var nervös när hans väninna skulle komma på besök, mina pojkar har också fått väninnor nu, men de är bägge två väldigt noga med att påpeka att de inte är "ihopa" ännu, det är väl bara OK att skynda sig långsamt med det, speciellt den äldre har ju brännt sig illa på att skynda sig 😦 …
    Sköt om dig, jag håller tummarna !
    Kramar, Doris

Kommentera

