Slarvmaja är jag…

Ja inte har det varit någon reda med mitt bloggande sedan jag kom hem men jag gör ett nytt försök att skärpa mig. Trodde det skulle komma av sig själv när man varit utan dator en längre tid. Visst har jag suttit framför skärmen men har sysslat med annat då. Här händer inte så mycket tycker jag, jag vet inte varför det känns så. Det är en av anledningarna tillatt jag inte skrivit något antar jag. Jag upplever det som om tiden nästan stannat och jag bara gör samma saker hela tiden. Usch, måste nog försöka skaka av mig den här känslan. Börjar ju låta som början på en depression…
 
Nåja, något har jag ändå gjort. Har putsat fönstret i köket och hängt upp nytvättade och fräscha gardiner i helgen! Och ifredags hade jag tvättstugan mellan 17-22 och fick gjort nästan alltihop. Så det känns ju bra. Jag vet vad det är som oroar mig, jag har det nämligen lite trassligt med ekonomin just nu. Eller har haft det en tid, ett par månader kanske. Det var sommaren som ställde till det för mig. Barnen gick ju utan studiebidrag osv då, så jag kom efter med en hyra och har inte lyckats komma ifatt ännu. Varje ny månad räcker pengarna bara till en hyra. Så igår bestämde jag mig för att ringa och prata med bostadsföretaget om möjligheten att betala av en hyra på 2-3 månader istället, det borde räcka. Jag tror inte att det ska vara något problem, men man drar sig ändå för att behöva göra det. Ringa och fråga alltså, hehe. Jag har en stark betalningsmoral och mår skitdåligt när jag vet att jag har räkningar som ligger som borde varit betalda. Hatar det!!!
 
Jag blir inte långrandig idag utan försöker komma tillbaka imorgon istället. Ha en bra dag!!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

