Helgen är över

Så är då helgen över för den här gången, och vilken härlig helg det blev! Jag blev så glad igår för familjens presenter var verkligen precis vad jag önskade. Jag har gått och beklagat mig länge över mina gamla utslitna skor, som dessutom inte heller tålde vatten, men inte tagit mig råd att köpa nya. Denna klagan hade inte passerat ohörd för min dotter och min exmake hade lagt ihop till ett par jättefina kängor som jag blev superglad för! De kommer att tåla både väder och vind hela den kommande vintersäsongen. Underbart! Min son och hans bäste kompis hade lagt ihop till min andra present och även de träffade helt rätt. Jag har i flera år dragits med "billiga" dammsugare som knappt har orkat suga upp grus och dylikt och även här har jag svurit och talat lyriskt om min gamla fina dyra märkesdammsugare jag hade förr. Gissa om jag blev förvånad när det visade sig att pojkarna hade gått och köpt en jättefin dammsugare åt mig! Precis samma märke som jag alltid tyckt mest om! Så min födelsedag blev så lyckad!! Jag kunde inte ha önskat mig något bättre. Härligt!!!
 
Det är ännu tidig måndagmorgon, klockan är 7:01, och båda pojkarna har gett sig iväg till sina arbeten. Tyvärr är det här min sons sista vecka på sitt jobb eftersom han tyvärr inte kunde få någon förlängning. Lite vemodigt men på samma gång inte, för det här sista jobbet har verkligen slitit hårt på min sons rygg. Han har konstant ont i sin rygg och det är inte bra. Han har redan börjat se sig om efter nya arbeten och har sökt ett par stycken. Han har ju haft tur hittills så jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan han hittar något nytt. Pojken vill ju arbeta och han är definitivt inte kräsen. Jag håller tummarna för honom!
 
Det här med att ställa om klockan har inte mina hundar anammat ännu. Vadå sova en timme längre? Nej matte, kom nu för vi vill gå ut! Det är ju faktiskt redan ljust ute! Så nu förstår ni varför jag måste lämna bloggen nu…..
 
Vi hörs igen senare!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Helgen är över

  1. Doris skriver:

    Ett STORT grattis i efterskott !!! Låter som om du hade en mysig dag med din familj och så väl de känner dig att kunna ge presenter som var så "mitt i prick" 😀 !
    Nu ska jag ta och titta på "so you think you can dance", vi hörs!
    Kramar, Doris

Kommentera

