Nu lackar det mot jul…

Idag har vi Mårtensafton och på söndag är det Fars Dag. Hmm, ett tu tre är det julskyltningssöndag igen! Vad tiden går! Går och går förresten, snarare rusar fram som ett expresståg!! Det är banne mig bara att hålla i sig och hänga med, hehe. Fast idag är det en underbart härlig dag! Gräsmattorna täckta av nattfrost och temperatur runt 0 grader. Har varit på en uppfriskande långpromenad med vovvarna + en stunds lek på en av de stora gräsmattorna i närheten av vår bostad. Vi hade jättekul med frysta äpplen som hundarna själv letade fram. Nixon älskar att apportera och just äpplen är en av hans favoritföremål, fråga mig inte varför, det har bara blivit så. Whiskey har inte riktigt förstått finessen med äpplena. Han är alldeles för hårdhänt i sin hantering av dem och det brukar sluta med att han äter upp dem. Hahaha… Han ÄR verkligen i clown i hundkostym den hunden. Ingen annan hund har nånsin fått mig att skratta som han gör.
 
Idag ska jag sätta mig på bussen och åka in till stan (Helsingborg). Jag ska hämta min medicin på mottagningen och dessutom ska jag hämta ett pris som jag vunnit. Jag blev uppringd igår och fick meddelandet att jag hade vunnit en tävling (lokalt) där priset är 100 liter popcorn och 2 biobiljetter. Etthundra liter popcorn!! Mamma mia! Jag hoppas att jag själv kan forsla hem det på bussen. Går inte det så får jag försöka ordna någon som kan hämta det åt mig, hehe. Kul är det i alla fall!!
 
Synes!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nu lackar det mot jul…

  1. Doris skriver:

    Grattis till din "lilla" vinst, jag har också vunnit ;0) , fick ett brev på posten frå IKEA i Reykjavík häromdagen om att jag vunnit en måltid för 4 på deras resturang, jättefint, jag och Davíð och flickorna brukar gå dit och äta, billig mat och HÄRLIG affär ;0), köper alltid med mig något småtteri hem ;0) …
    Har precis kommit hem från mitt kvällskift och sitter här i gamla delen för att hålla Prinsen sällskap en liten stund, han far runt som en tokstolle med sin leksaksmus ;0)!
    Sköt om dig!
    Kramar, Doris

Kommentera

