Kliar i fingrarna!!

Har fått tillbaka lusten att börja skriva igen, har saknat min blogg på sistone. Trodde nästan att jag hade dött va? Hahaa…men det har jag inte! Har börjat tillbringa mycket tid på YouTube.com, gillar att kolla på klipp och lyssna på musik så jag rekommenderar alla som aldrig besökt sajten att göra det. Man fastnar där en stund, jag lovar! Har provat på en del olika sorters hemsidor sista tiden vilket har gjort mig lite splittrad över var jag ska "bo" framöver. Har gjort sidor på sajterna Flixster.com, Multiply.com, Passagen m m. Alla har olika användargränssnitt och det tar tid att lära sig alla knep. Gillar nya låten "Wish I was a Punkrocker" med Sandi Thom, den rockar fett!
 
Gillar texten. I övrigt går allt sin gilla gång här hemma. Sonen är mellan arbeten just nu och dottern letar hästskötarplats. Själv har jag det bra, har äntligen tappat ett antal kilon, vilket jag sett fram emot i samband med mitt byte av metadon till subutex. Den nya behandlingen går bara bra. Har äntligen fått tillbaka min energi och ork!
 

 
Vi har långt om länge fått känna på lite vinterväder här i Skåne. Började faktiskt tro att det inte skulla komma någon snö denna vintern, men kung Bore släpper inte greppet så lätt. Tyvärr var våren redan i startgroparna då kylan kom, hade själv sett bara veckan före hur skatorna hade börjat bygga sina bon och vårlökarna var halvvägs uppe. Undrar om de hämtar sig igen, men det gör de antagligen. Hundarna mår också bra. Whiskey har blivit stora pojken nu! Han är 15 månader nu och en stöddig bit. Han har börjat testa Nixon lite gällande rangordningen så de har rykt ihop ett par gånger så pälstussarna flugit, dock inga sårskador. Fast än så länge är det Nixon som är boss även om jag tror att det kommer en dag då rollerna blir ombytta. Min dotters väninna har nyligen köpt hund, en liten jack russel-tik som är ca 12 veckor. Hon hade valpen med sig hit en kväll förra veckan så hon fick hälsa på "pojkarna". Whiskey blev alldeles till sig! Han är så himla nyfiken på allt som rör sig så det tog en liten stund innan vi kunde släppa ner valpen på golvet, men sedan gick det bra. Nixon var inte särskilt road, han tycker det räcker som det är med Whiskey, för han bara kollade vad det var för något sedan gick han undan. Men inte Wizzy, han undersökte henne väldigt nårgånget och följde varenda steg hon tog. Det var roligt att betrakta dem. Älskar mina pojkar!!! De är så fina!!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

