Sovit underbart gott!

Det är så härligt att vakna helt utvilad!! Vilken skillnad mellan igår och idag att vakna! Natten mot tisdagen var hemskt besvärlig, vaknade minst 3-4 ggr av att jag hade ont i magen, dras med magkatarr/magsår, och eftersom jag hade slut på medicin är det enda som hjälper att äta något. Det lindrar åtminstone för stunden så att man kan somna om. Tyvärr varar effekten inte särskilt länge  . Men igår var jag på Apoteket och köpte ny medicin så inatt har jag sovit som en prinsessa!! Härligt!!
 
Köpte också en ny sele till Whiskey igår, vi har haft problem med att han drar väldigt och har provat lite olika saker och metoder men inget att hjälpt fullt ut. Nosgrimman blev han helt hysterisk av att ha på sig så det vet jag inte ens om det kunde ha hjälpt. Men vi har diskuterat en tid att prova på att använda sele på honom istället för halsband och igår köpte jag en sådan. Jag var lite orolig för att jag inte ens skulle få sätta den på honom men det var inga som helst problem!! Och än så länge (peppar, peppar) så fungerar det som en dröm!! Han stannar av direkt han känner trycket mot bröstkorgen!! Jag är så glad och positivt överraskad, att en sådan liten sak kan ha sådan stor effekt. Fast jag antar att det är mycket mer naturligt med en sele än med halsband om man verkligen tänker efter? Så nu tänker jag införskaffa en sele åt Nixon också, inte för att han någonsin drar, utan för att det måste vara mer bekvämt för dem.
 
Slapp laga middag igår eftersom min son och hans nya flickvän hade bestämt sig för att bjuda på middag. Jättegulligt!! Min son har träffat en jätterar tjej som hela familjen fastnat för direkt. Hon har spenderat en del tid hos oss och vi trivs i hennes sällskap. T o m min dotter som annars är väldigt ointresserad av sin brors tjejer tycker mycket om henne. De umgås och pratar om allt möjligt. I vilket fall så fixade de maten åt oss igår, en jättegod kycklinggryta med nudlar!! Kul att få vara gäst själv ibland!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sovit underbart gott!

  1. Doris skriver:

    Oh, det känns ju alltid lika lyxigt att bli bjuden på mat och inte behöva tillbereda den själv ;0) … Jag börjar redan se framemot matklubben som ska vara hos min väninna den 30/3 .
    Sköt om dig!
    Kramar, Doris

Kommentera

