Vårkänslor

Nu har vi haft tre underbart vackra vårdagar i följd och vi har utnyttjat solen och naturen till fullo. Bl a har vi hunnit med årets första grillning utomhus samt packat picknick-korg med diverse godsaker som vi avnjutit ute i naturen tillsammans med hundarna och dessutom har vi gått sköna långpromenader i skogen. Gissa om hundarna har njutit av att vara ute så mycket!! Det har i varje fall jag gjort. Njuter lika mycket varje vår av att se naturen explodera till liv. Har hunnit ta in några få tussilago och någon vitsippa redan i köksfönstret. Man blir liksom glad när man ser dem stå där och dyrka solen. Nu ska jag bara ta med sekatören ut och plocka lite påskris också, det är lite i senaste laget kanske men hinner nog ändå.
 
Unghunden ylar nästan här nu, vi har inte varit ute ännu men jag måste gå ut med dem genast….
 

 
Sådär, då är vi tillbaka igen!! Mmmmm… precis lika vackert väder idag!! Får tänka ut något att göra utomhus idag också. Tror jag tar hundarna med upp i skogen på en riktig långpromenad, ser fram emot det. Älskar att promenera i skogen, jag får sådan sinnesro då jag går därinne bland träden. Det får gärna vara en skog med både löv- och barrträd, ljuset faller så väldigt olika mellan träden i de båda. Ro i själen får man, inget man kan köpa för alla pengar i världen så det är ovärderligt!
 
Min son har äntligen börjat jobba igen! Började i måndags med em-skift. Han blev erbjuden arbete på samma ställe som han var innan jul. Har han lite tur så kan det räcka ända in till hösten, så det hoppas jag på. Dottern kämpar på med sitt. Hon försöker f n hitta ett sommarjobb, det är ju hög tid för det nu. Håller tummarna för henne!! Har sagt åt henne att det oftast handlar om ens egen inställning. Om hon bara bestämmer sig för att hon ska hitta jobb så kommer hon också att göra det.
 
Själv tar jag en dag i taget, mår bra med nya medicinen (som jag bytte i höstas) och det är tillräckligt för stunden. Ser fram emot att tillbringa mer tid utomhus nu när det blir behagligare. Ska kanske ställa ut Whiskey i en blandrasutställning som kommer att hållas i Fagerhult i juni. Har inte bestämt mig helt ännu men det hade varit roligt att vara med. Har aldrig sysslat med utställningar och liknande men är väldigt nyfiken. Blev hemskt avskräckt då jag såg inslaget i TV3:s Insider om hur det numera ser ut bland raskatterna!!! Otroligt hur de har lyckats fördärva sådana en gång så vackra raskatter till att nu likna missfoster!!! Skandalöst att det får fortgå!!! Hoppas att det inte ser likadant ut i hundvärlden fast samtidigt minns jag reportaget om schäfern som var helt missbildad i bakpartiet. Också det visades i Insider med Aschberg. Jag försökte hitta länkar att lägga in här men det blev lite krångligt så om ni är intresserade av vad jag syftar på kan man se båda inslagen via TV3:s hemsida, sök på Insider och sedan Se exempel på inskickat material (nedre högra hörnet) sedan Insider igen och därefter Program. Bläddrar man genom listan hittar man båda inslagen, extremavel på katter och hundar (2 st program). Tacka vet jag mina sunda, friska och fina pojkar!!
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

