En vanlig fredag

Usch vad jag kände mig seg när jag vaknade idag.  Kom inte i säng förrän sent inatt, tror klockan var 02.30 eller något. Jag brukar inte sitta uppe och uggla sådär men kände mig inte särskilt trött då. Då var det desto jobbigare att komma upp idag som sagt, särskilt som Whiskey absolut ville ut meddetsamma! Bara att bita ihop och klä sig och gå ut. Men väl ute piggnade jag till snabbt! Som väl är lider jag inte av kronisk morgontrötthet utan brukar snabbt vakna. Sköönt!! Det finns vissa andra medlemmar i min kära familj som verkligen har problem med att komma upp om morgnarna. Det måste vara skitjobbigt!! Skulle inte vilja byta, är hellre morgonpigg än nattuggla.
 
Ha ha ha!! Fick nyss samtal från Skatteverket ang en adressändring vi skickat in (min f d make och jag har blivit sambo igen) och hon ifrågasatte om adressen vi uppgivit verkligen stämde? För enligt hennes dator fanns den inte?? Jag bor på 21 J men hon sa att J inte fanns, men det fanns G, H, I och sedan K. Jag förklarade att jag faktiskt tidigare råkat ut för något liknande i samband med min el-leverantör och att problemet är att min lägenhet ligger på en gavel på bottenvåningen (finns 2 på varje hyreshus här) och att just dessa lägenheter har egna postlådor och alltså egen bokstav i adressen. "Men Posten har den ju?" sa jag, "så hos de finns den ju?" Hon sa att det var säkert sant men att de inte använder samma register. Hursomhelst så slutade vårt samtal med att hon skulle ringa min kommun och fråga hur hon skulle göra? Skumt va?!
   

Sedär!! Idag gick det att infoga min lilla Moodget! En liten kul grej bara…

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

