Seg måndag

Igår kom syndafloden tillbaka till Skåne. Tror det regnade oavbrutet precis hela dagen. Det är inte alls så länge sedan vi hade värsta översvämningarna här nere och alla vattendrag steg skyhögt. Det hade nästan precis sjunkit ner igen till sin ursprungliga nivå när nu regnandet började igen. Så igår gick det massor med handdukar här hemma, till att torka våta hundar med. De hann inte torka mellan varven så vi fick ta fram nya hela dagen. Jag har vaknat flera gånger inatt pga magont så jag har sett att det regnade då med men imorse var det faktiskt uppehåll medan vi var på morgonpromenad, pojkarna och jag. Fast det hänger stora svarta regnmoln på himlen och ser hotfulla ut så det kommer antagligen mer regn. Vi får väl se framåt dagen.
 
Mitt onda i magen fick sin förklaring nu på förmiddagen i alla fall, tid för mensen. Håller inte någon särskild koll på när den ska komma, kanske låter oansvarigt men det har sin förklaring. Jag gick genom en sterilisering när jag hade fött mitt yngsta barn, så mensen kommer alltid, förr eller senare. Har aldrig ångrat det, tycker det är underbart att slippa p-piller och sådant. Det är ju snart 18 år sedan och jag vill absolut inte ha småbarn igen, inte förrän barnbarnen kommer. Jag har mina pojkar istället som jag älskar som mina "barn", de ger mig så mycket.
 
Min dotter mår inte bra idag. Hon har varit uppe och kräkts fem gånger inatt, stackarn. Jag tror hon äntligen sover nu så jag hoppas det är över. Vet inte vad det beror på men jag känner mig själv lite illamående också. Hoppas vi inte drabbats av något allihop. Hatar att vara sjuk!!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Seg måndag

  1. Doris skriver:

    Hej Carina !
    Så fina dina barn är på bilderna och så roligt  de ser ut tills att ha ihopa !
    Jag var HELT slut efter kalaset i går, vi var 20 vuxna och 7 barn, jättekul men blev såå varm av att steka våfflor åt oss alla ;0).
    Provade "moodgadgetin", kul grej men man måste nog ha bloggen i HTML för att han ska kunna synas på riktigt, ska prova i min blogg ;0).
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris
                         <iframe allowTransparency="true" align="middle" scrolling="no" width="195" height="125" frameborder="0" src="http://www.labpixies.com/moodget/gadget/moodget.html?mid=7328&uid=7337"></iframe&gt;

Kommentera

