Regn, regn och åter regn

 Ska resten av sommaren regna bort? Jag börjar undra… Lite tråkigt att det är just nu med tanke på att Helsingborgsfestivalen börjar imorgon och pågår t o m lördag. Det är något människor ser fram emot från år till år, att gå på sommarens festivaler och just vädret är väl den största faktorn i sammanhanget som skiljer succé från fiasko. Och tyvärr ser det tråkigt ut på väderfronten just i år. För alla er som eventuellt hade tänkt er dit rekommenderar jag en titt på festivalens egen hemsida: Helsingborgsfestivalen Det finns en massa bra musik att välja bland, för egen del vill jag se bl a Svenska Akademien, Mando Diao, Weeping Willows och Lisa Miskovsky. Men jag vet ännu inte om jag åker in, jag har sedan många år problem med stora folksamlingar, lite "social fobi". Blir nervös och ångesten kryper i kroppen, tycker folk står för nära så jag inte kan andas osv tills jag får panik och måste därifrån. Eftersom jag redan vet detta känns det inte särskilt troligt att jag får se artisterna jag skulle velat få se. Tråkigt men vad göra?
 
Mina barn ska in och roa sig åtminstone! Tror inte de ska gå tillsammans men de lär väl träffa på varandra där. Min dotter ska gå med sina kompisar och min son och hans flickvän ska antagligen också träffa sina vänner. Hoppas de får roligt!! Och att regnet håller sig borta!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

