Festivalens sista dag

Till slut visade sig vädergudarna ändå skona Helsingborg från regnstormar, tack och lov! Visst var det blåsigt och visst kom det några stänk men i stort sett var det hyfsat väder, både under fredagen och som det verkar just nu, även idag lördag. Hade varit så synd om festivalen hade regnat bort, särskilt med tanke på allt jobb och alla pengar som ligger bakom, läste i tidningen att alltihop går löst på 3,6 miljoner kronor. Inte småpotatis det inte!! Själv var jag och min sambo inne och tittade lite igår, fredag. Gick mest runt och kollade i alla marknadsstånden efter något roligt att fynda. Hittade några tröjor med tryck som hade varit kul att ha men det slutade med att vi inte köpte något i alla fall. Vi gjorde en del andra ärenden men sedan åkte vi hem igen. Sonen och hans tjej körde in senare under kvällen. Min dotter och hennes kompis fick skjuts med dem till stan men sedan skildes de åt. Daniel och Emelie skulle se nya filmen Disturbia kl 19 och sedan kolla runt på festivalen. Min dotter och kompisen skulle träffa fler kompisar på stan och sedan festa. Daniel och Emelie tyckte att filmen var mycket bra och de rekommenderade oss att se den. De hade försökt att även få biljetter till Simpsons-filmen igår med de var redan slutsålda så de köpte biljetter till den idag istället. Idag är det också Rix FM uppträdande i Helsingborg och det hade varit kul att få höra och se artisterna där men jag har problem med stora folksamlingar, får lite ångest och panik av all trängsel så jag vet att jag inte kan njuta av upplevelsen så jag väljer att stanna hemma idag. Tyvärr!!
 
Min dotter ringde hem sent inatt och frågade om en kompis fick sova över här pga att de ska tillbaka in till stan idag. Jag var lite småsur över att bli väckt men sa att det var ok så länge de smög in och inte väckte någon. Svårt att göra här hos oss eftersom hundarna ju reagerar direkt ytterdörren öppnas, men det gick bra ändå till slut dvs jag lyckades somna om igen. Ville inte att de skulle väcka Daniel heller eftersom han jobbar idag mellan kl 07 – 16, så han skulle ju upp tidigt imorse. Han jobbar övertid för att lyckas spara ihop till att ta körkort. Han är en duktig grabb!!
 
Ja, ännu så länge sover resten av huset men det är nog snart slut med det!! Ciao!!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

