Sommaren kommer och går

 Det växlar väldigt. Ja, vädret alltså. Ena veckan regnstormar och översvämningar för att sedan bli högsommarvärme nästa vecka. Man kan verkligen säga att vädret är ur led, liksom tiden. Fast allt annat rullar på som vanligt. Sonen jobbar medan min dotter har åkt på husvagnssemester en vecka med 4 av sina väninnor. De har fått låna husvagnen av den ena flickans föräldrar så de campar på Borstahusens camping i Landskrona den här veckan. Jättegulligt av föräldrarna!! Jag bara hoppas att de sköter det snyggt också. Vill att de ska göra ett gott intryck av att de nu faktiskt är så stora att det ska kunna gå att lita på dem. De är ju 17-18 år gamla allihop. Min dotter är arbetslös igen. Hon provade på det där telefonförsäljarjobbet men det är svårt att få ihop det med provisionslön. De var ju tvungna att sälja ett visst antal avtal per dag för att överhuvudtaget få betalt. Men hon var ändå kvar ca 3-4 veckor så hon försökte åtminstone och det ska hon ha cred för. Jag bara hoppas hon kan hitta ett jobb där hon åtminstone får timlön. Får se hur det går framöver men jag tror på att hon fixar något till slut.
 
Jag försöker spara ihop pengar till att ta båda hundarna till veterinären och få röntgat deras höfter. Är inte riktigt säker på hur mycket det kan kosta men ska ta reda på det. Nixon, den äldre hunden, har länge haft ont i vänster höft men det har blivit värre de sista 2 åren. Whiskey som nyss fyllde två år har tidigare inte visat några tendenser åt höfterna men de sista 3 dagarna har det hänt något. Vet inte om han bara skadat sig eller om det är något mer oroväckande. Hans vänstra ben liksom bara viker sig ibland och han tappar balansen. Sedan haltar han lite också och jag kan se att han travar ojämnt också. Jag bara hoppas att det inte är något allvarligt!! Han är ju ännu så ung plus det faktum att han är en stor och tung hund, sådana ska absolut inte dras med höftfel. Det brukar inte sluta lyckligt. Nåja, ännu så länge kan jag ju hoppas på det bästa. Dessutom ska jag först få ihop de där pengarna vilket lär ta tid med hänsyn till min kassa.
 
Ha det bäst allihop!!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommaren kommer och går

  1. Doris skriver:

     
    Hejsan !
    Ja, jag tycker också att det var bra av din tös att stå ut med DET jobbet i 3-4 veckor, min äldre son säger att det är det värst betalda jobb som man kan tänka sig !!
    Jag var på Fredrikdalsteatern när jag var hemma, dina trakter, eller hur ?
    Hade ju jättetur med vädret, regnade bara dagen som jag kom och sedan var det hur varmt som helst :D. Fick ju en nätt chock när jag kom hem till Island igen men börjar vänja mig så smått nu …
    Låter inte bra med dina pågar, vore det inte en bra idé att ta en djurförsäkring innan !?
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris
     

Kommentera

