Videoutbud på nätet

Jag spenderar ibland ganska mycket tid med att surfa nätet. Idag finns det en uppsjö av videosajter där man både kan ladda upp egna snuttar eller bara titta på andras. Alla känner väl till Youtube och Google Video men det finns många många fler. Jag brukar även titta på Break.com och LiveVideo.com samt en del svenska sajter som Existenz.se m m. Dagens klipp kommer från LiveVideo, the Mean Kitty Song! Den här kunde jag inte motstå, den har humor och det låter ganska bra också:
 
 
En härlig höstmorgon i Skåne idag, sol och blå himmel men ganska blåsigt. Man känner att hösten kryper närmare, de första löven börjar falla nu och man finner både hasselnötter och kastanjer överallt där man går. Jag fick ge mig ut på stört då jag vaknade av att Whiskey var lite gnällig vilket han bara är då det börjar bli bråttom ut. Fast även om jag fortfarande hade grus i ögonen och inte hann kamma mig eller någonting så hade vi en härlig promenad pga vädret.
 
Det märks på hundarna att det blivit svalare väder också för de har betydligt mer energi nu än de hade i somras när det var som varmast. Håller på och försöker spara ihop till kursavgift för båda hundarna så att vi kan aktivera oss i höst. En vanlig grundlydnadskurs hade nog inte heller skadat att börja med. Lydnaden måste sitta bra innan man kan gå vidare till spår eller agility eller något annat. Men jag och min sambo har pratat mycket om att det hade varit kul att göra något sådant tillsammans nu när vi har 2 hundar, så jag hoppas att det kan bli av.
 
Ha det nu så skönt allihop och ta vara på solen!!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Videoutbud på nätet

  1. Doris skriver:

    HELT underbar låt o film o katt ;0).
    Fick ett meddelande från Myspace  om att du skickat något men jag förstår mig inte på den där sidan *suckar*.
    Nu får jag nog ta och krypa i säng, kom hem från kvällsskift och satte mig hso Prins Mjá ett tag .
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

Kommentera

