Nya finesser

Nu har jag äntligen lyckats få laddat hem Windows Live Writer så detta blir mitt premiärinlägg!! Ska bli kul att utforska alla funktioner också, jag hoppas bara att de flesta barnsjukdomarna redan är åtgärdade.

Firade min sambo igår på Fars Dag, jag och ungarna och min sons flickvän. Men innan dess tog jag "pojkarna" med mig upp i skogen på långpromenad och lekstund. Det var kallt men soligt och helt underbart inne i skogen! Vi var borta ca 1,5 timme så de var ganska utsjasade när vi kom hem igen. Kylan har ju kommit så vi har haft ganska kallt under helgen men ännu kallare idag. Ett par minusgrader var det när vi gick imorse. Har plockat fram vinterjackan och halsduken men måste få lagat min dunjacka. Dragkedjan behöver bytas och så har jag förlorat en tryckknapp också, precis över magen, hehe. Så om det blåser rejält så fryser jag om magen! Jag är inte särskilt händig när det gäller lagningar av kläder o dyl, min dotter är mycket duktigare. Kan inte byta en dragkedja (har inte heller någon symaskin) så antagligen får jag lämna in jackan någonstans.

Nixon mår bättre nu efter några dagar med penicillin och antiinflammatorisk medicin. Han hade fått urinvägsinfektion stackaren! Har kommit på bästa sättet att ge mina hundar tabletter på förresten! Köpte en rejäl bit leverpastej och sedan stoppar jag in tabletten i mitten sedan formar jag en kula av pastejen. Gissa om den bara slinker ner! Han har ingen som helst aning om att den innehåller medicin. Förut har han varit svår att ge tabletter, har tidigare gjort försök att linda in medicinen i en bit skinka eller korv men han har alltid förut lyckats pilla ut tabletten. Men inte nu längre!!

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nya finesser

  1. Doris skriver:

    Skönt att höra att Nixon mår bättre, Mor brukade också ge våran hund medicin i leverpastej, kanske jag borde prova det med kattan, helt hopplöst att få henne tills att ta tabletter *suckar*.
    Njuter för fullt av att umgås med äldre sonen och mina små älsklingar ;0). I dag var vi på kursen om Aspérger och andra autistiska vinklingar och i morgon ska jag vara i "Mollet" medans äldre sonen är i skolan, borde väl kunna fördriva lite tid där, har precis som du en vinterjacka med trasig blixtlås men jag tror att det är så dyrt att låta någon byta att jag ska köpa ny ( om jag hittar någon vill säga… ) och så behöver jag ett par byxor också.
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

Kommentera

