Härliga morgon

Så är det lördag igen.
En riktigt härlig morgon efter nattens storm.
Den yngre hunden, Whiskey, väckte mig tidigt idag. Jag tror att han blev väckt
av att min dotter gick på toa. Han brukar alltid få följa med henne in i sängen
annars men inte idag eftersom hon har en kompis som sover över. Så hon
stängde honom ute och det kunde han ju inte smälta så först väckte han mig
(såklart!) och sedan satte han sig utanför tösens sovrumsdörr och gnydde.
Jag förstod ju att han ville att jag skulle öppna och släppa in honom men
det gjorde jag inte. Tyckte att ungdomarna kunde få sova eftersom det
ju är helg och även pga att de kom hit sent inatt efter att ha varit ute och
festat. Jag gick iaf upp och satte på morgonkaffe och trodde i min enfald att
det skulle bli en riktigt lat lördagmorgon med kaffe och frukost och morgon-TV,
MEN det ville inte Whiskey! När han till slut begrep att jag inte skulle släppa
in honom till lill-matte så fick han för sig att han istället ville ut på altanen.
Men det ville jag inte heller eftersom det var så tidigt, läs "kallt", samt av den
anledningen att han ibland hoppar över det låga staketet därute.
 
Detta pågick medan jag käkade frukost och då jag var färdig och tänkte hämta
en kopp nybryggt kaffe bestämde sig Whiskey för att han absolut måste ut
och kissa och det akut! Han sprang till ytterdörren och nästan ylade!
Så det var bara att ta på sig och gå ut…
 
Väl ute upptäckte jag att stormen bedarrat och att det var en mild och skön
morgon med frisk härlig luft så vi tog en rejäl morgonrunda.
Härligt!!!
 
Nu har man energi att ta itu med resten av dagen!!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Härliga morgon

  1. Doris skriver:

    Stackars lille vovven att inte få komma in till lill-matte ;0). Men det var ju skönt att han hade dig tills att ta hand om sig istället. Här sover lilla Syssa i sängen hos mig varje natt men Prinsen vill sova i "sitt" rum på natten, han kommer och ber om att få bli stängd inne där varje kväll, tror att han tycker att det är lite skönt att veta att han får ro där hela natten ;0).
    Önskar dig en skön helg !
    Kramar, Doris

  2. lena skriver:

    Hej Carina
    Härliga bilder.
    Bild 5 (av 5) är ju helt oslagbar.
    Kram Lena

Kommentera

