Funderingar

 
Så är ännu en ny vecka här.
Vaknade med en hemsk huvudvärk idag, mest bakom vänster öga.
Jag har haft lite problem med synen på det ögat ganska länge nu och tror att jag är i behov
av nya glasögon. Jag har brytningsfel på det ögat och tror att det är det som har
förvärrats. Har svårt att fokusera med det ögat och jag anstränger det alldeles för
mycket vilket jag märker eftersom jag får ont och ögat blir irriterat.
Det tråkiga är att jag verkligen inte har råd med nya glasögon just nu.
Oktober är en månad med många utgifter för oss så jag får försöka klara mig med
mina gamla brillor ett tag till.
 
Jag har blivit kallad till mammografiundersökning imorgon.
Tror inte jag har några problem men det ska bli skönt att få veta.
Har gjort en sådan undersökning en gång tidigare, då jag hade funnit en liten knuta/knöl
som jag ville veta vad det var, så jag vet ju hur undersökningen går till.
Den gången var det falskt alarm. Det var istället en av mjölkkörtlarna som hade
förhårdnats så det var ju en lättnad. Jag fyller ju snart 45 år så detta är väl den
obligatoriska undersökningen man kallas till i min ålder.
 
Annars ska jag inte göra något speciellt idag.
Ska se över mina räkningar eftersom ja fick pension idag, måste räkna ihop hur
mycket jag får behålla efter det att räkningarna är betalade. Blir inte särskilt mycket, som
vanligt, men bara det går runt. Det är viktigast!
 

 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Funderingar

  1. Annica skriver:

    Hejsan Carina!Ja det måste vara jobbigt att gå och ha huvudvärk…när man vet vad felet ligger.Jag har haft tur som ännu inte har behövt några glasögon…men peppar peppar man vet aldrig…en dag så sitter man där och kan inte läsa tidningen.Vi är ju i ungerfär samma ålder…43…jag har var förra månaden också på mammografi…jag tycker det gör så ont när de klämmer ihop brösten.Det är inte lätt att få ihop alla utgifter…det är lika dant här…mycket räkningar denna månad.Man får väl koka soppa på en spik kanske.Roligt att vi har kontakt även här.Ha det gott Kram/Annica

  2. Doris skriver:

    Hejsan !
     
    Kul att du har börjat skriva på Spacet igen, jag kände mig aldrig hemma på Netlog.
    Inte lika kul att läsa att du har problem med synen, är ju såå jobbigt.
    Jag har gått på mammografi vartannat år i många år nu, tycker att det känns rätt så tryggt, visserligen borde man visst vara duktigare att undersöka brösten själv också men jag gör det inte regelbundet.
    I kväll kom äldsta barnbarnet med flyg hit, det är vinterlov i skolan och hon ska vara hos oss i 6 dagar, HÄRLIGT !
    Läste Mamma Mö för henne och sedan tog det bara en minut  för henne att somna, kanske inte så konstigt när man vet att hon går upp 6:15 på morgnarna och är i skolan till 14 och sedan på fritids till 17, långa dagar för en 6-åring …
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

  3. Doris skriver:

    Hej Vännen !
    Såg att du skrivit och hänvisat till den här sidan, jag kunde faktiskt inte "klicka" på länken men det gjorde inget, kopierade bara och klistrade såklart ;0).
    Hoppas att allt är bra med dig, jag har precis vaknat efter nattskift 1:2, hade ju inte tänkt sova riktigt så länge men småkaksbaket får bara vänta … 
    Var tvungen att ringa till tandläkaren innan jag la mig i morse för i gårkväll lyckades jag bita av en tand som bara var halv innan, nu vill jag bara låta ta bort resterna, slösar inte pengar på att "bygga" något där, den syns inte …
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris
     

Kommentera

